Rossz kedv ok nélkül

Néha minden csak furcsa. Nem igazán tudod, mi az, de valamiért az élet hirtelen hihetetlenül fárasztónak, kimerítőnek és kielégíthetetlennek tűnik. A mindennapok idegesítőek, az embertársaid is, a saját gondolataid pedig puszta kínzássá válnak. Egyre mélyebbre és mélyebbre csúszol az önbizalomhiány és a rossz hangulat ördögi körébe, amely megkérdőjelezni látszik az egész életedet. Különösen télen, amikor napfelkelte előtt elhagyja a házat, és este, sötétben tér haza, különösen nagy az esélye annak, hogy kellemetlen letargiába esik. Úgy érzi, hogy elárasztják az összes feltételezett probléma, amelyek objektíven nézve nem rosszabbak, mint általában, de szubjektíven egyszerűen nincs elég energiája ahhoz, hogy tegyen valamit a dolgok nyomasztó állapota ellen. Legrosszabb esetben ez valódi téli depresszióhoz vezethet. Mindenki tudja, hogy a boldogságot és a jó hangulatot nem lehet tartósan bérelni. Ennek ellenére hihetetlenül nehéz elfogadni, hogy egy rossz napunk rossz nap, és elfogadni, hogy néha csak rossz kedvünk van. A rossz hangulatnak sokféle oka lehet, és gyakran nem a mi kezünkben van, hogy megváltoztassuk azokat a külső körülményeket, amelyek a bajt okozták. A legtöbbször azonban az okok meglehetősen banálisak. Nevetségesen egyszerűek, de annyira frusztráltak vagyunk, hogy képtelenek vagyunk objektíven szemlélni a helyzetet és felismerni a kiváltó okokat. A téli depresszió, amelyet a kevesebb napfény és a kevesebb testmozgás okoz, tökéletes példa arra, hogy a kis változásoknak milyen nagy hatása van érzelmi jólétünkre. Szerencsére a kocka is megfordítható! Az Ön részéről történő apró módosítások hihetetlen pozitív hatásokat válthatnak ki, és megmenthetik Önt attól, hogy heteket és hónapokat pazaroljon el az életéből úgy, hogy a szája sarka lefelé lóg. Ha legközelebb azt veszed észre, hogy a jó hangulatod elszáll, érdemes minél hamarabb megnézned az alábbi 5 pontot, hogy megszabadulj a rossz hangulat fő okaitól:

  1. Mikor ettem utoljára?

Az üres gyomor és az alacsony vércukorszint miatt erőtlennek, fáradtnak és kimerültnek érezzük magunkat. Ma érzelmileg vékonyak leszünk, gyorsan túlterheltnek érezzük magunkat, és még olyan apróságok is, amelyek normális körülmények között nem zavarnának minket, a tűrőképességünk határára sodornak minket. Amint a hasa megtelik, és a vércukorszintje stabilizálódik, a világ ismét sokkal barátságosabbnak tűnik. A diéták általában, és különösen az “alacsony szénhidráttartalmú” diéták ezért gyakran járnak együtt rossz hangulattal.

  1. Mikor aludtam utoljára?

Az elegendő alvás fontosságát az általános teljesítmény szempontjából gyakran alábecsülik. A lakosságnak csak egy nagyon kis százaléka képes 6 órával vagy annál kevesebbel kibírni anélkül, hogy a saját vitalitása és hangulata ne szenvedne. Csak azért, mert megszoktad, hogy keveset alszol, nem jelenti automatikusan azt, hogy a kevés elég. Napi hét-nyolc óra alvás legyen a cél, hogy összességében produktívabbak legyünk, és ellenállóbbak a rossz hangulattal szemben.

  1. Mikor voltam utoljára kint?

Különösen a szabadban végzett testmozgás fokozhatja a hangulatunkat pillanatok alatt, anélkül, hogy futócipőt kellene fűznünk. A keringésünk és az anyagcserénk már egy laza séta során is felpörög, és az agy több oxigénhez jut. A fáradtság eltűnik, és a testmozgás egyúttal a stressz levezetése is, ami javítja a hangulatunkat, és segít szellemileg és érzelmileg “kigőzölögni”. Különösen a hideg évszakban hajlamosak vagyunk kevesebbet kimenni a szabadba, pedig ilyenkor lenne a legnagyobb hasznunk belőle. A napfény értékes erőforrássá válik, ahogy rövidülnek a nappalok. Próbáljatok meg minél többet elkapni belőle, amíg lehet. Azoknak, akiknek egyáltalán nincs idejük a szabadtéri testmozgásra, egy nappali lámpa ajánlott. A speciális fénycsövek óriási sugárzóerővel rendelkeznek, amely nagyon hitelesen utánozza a természetes fényt. Ez nemcsak ébren tartja Önt, hanem értékes hozzájárulást nyújt a jobb mentális és érzelmi állapothoz is, különösen a téli hónapokban.

  1. Mikor voltam utoljára emberek között?
Auch mit gebrochenem Herzen den sozialen Kontakt suchen!
Még összetört szívvel is keresse a társadalmi kapcsolatokat!

Mindannyian társas lények vagyunk, akár tetszik, akár nem. Ez igaz az introvertáltakra, akik inkább visszahúzódnak és egyedül szeretnek kikapcsolódni, és az extrovertáltakra is, akik inkább a más emberekkel való érintkezésben találják meg a boldogságot. Evolúciósan úgy alakultunk, hogy keressük mások közelségét, és aligha lehetünk hosszú távon igazán boldogok, ha elszigetelten és a külvilágtól elzárva élünk. A magány a depresszió egyik fő oka, és akár fizikailag is súlyosan megbetegíthet minket. Ezért időnként kényeztesse magát más emberek társaságával, különösen akkor, amikor éppen nincs kedve hozzá.

  1. Zene

Banálisan hangzik, de ugyanolyan egyszerű, mint rossz hangulatunk oka, az ellenszer is. A kedvenc dalunk, teljes hangerővel feltekerve és gátlástalanul táncolva a lakásban, csodákra képes! A zene olyan, mint a varázslat, és ha nem is vidít fel minket, legalább segíthet kiadni magunkból a negatív érzéseket, és megtisztít belülről. Egy katalizátor, amely felgyorsítja az érzések feldolgozását és elengedését, új bátorságot ad, és végül megerősödve és boldogan hagy minket.

Kis trükkök nagy hatással

Mielőtt a rossz hangulat elszabadulna, és ördögi körbe torkollna, érdemes megállni, szünetet tartani, és lépésről lépésre végigmenni az említett öt ponton. Ekkor rájöhet, hogy egyáltalán nincs is probléma, és hogy valójában csak fáradt, éhes vagy magányos voltál. Ellenkező esetben legalább most újra több ereje és energiája lesz, hogy a probléma okával foglalkozzon. Ha tiszta fejjel dolgozol a megoldáson, gyakran észreveszed, hogy a legtöbb probléma úgyis megoldódik magától.

Lovehostel

Back to top